Policjanci bliżej mieszkańców
Tyscy dzielnicowi zachęcają mieszkańców do współpracy z mundurowymi. W tym właśnie celu w swoich rejonach służbowych rozdawają materiały promocyjne dotyczące programu "Dzielnicowy bliżej nas", aplikacji mobilnej "Moja Komenda" oraz Krajowej Mapy Zagrożeń Bezpieczeństwa. W specjalnie przygotowanych broszurach zawarte są dane kontaktowe do dzielnicowego po to, aby w razie potrzeby nawiązać z nim szybko kontakt i skorzystać z fachowej porady.
Tyscy dzielnicowi od pewnego czasu promują możliwość łatwiejszego kontaktu z nimi. Dzięki specjalnie przygotowanym przez MSWiA ulotkom i plakatom, przekazywana mieszkańcom przez dzielnicowych wiedza na pewno będzie utrwalona i w dowolnie wybranym momencie tyszanie będą mogli skorzystać z informacji w nich zawartych. W materiałach promocyjnych opisane są narzędzia, dzięki którym każdy z mieszkańców ma wpływ na otaczające go bezpieczeństwo lokalne. Ideą programu "Dzielnicowy bliżej nas" jest ukierunkowanie pracy dzielnicowego wyłącznie na społeczność lokalną swojego rejonu służbowego po to, aby poznać dokładnie problemy mieszkańców i ich opinie, co z kolei ułatwi podejmowanie decyzji i rozwiązywanie problemów. Broszury i ulotki zawierają dane kontaktowe do konkretnego dzielnicowego w danym rejonie służbowym, takie jak numer telefonu służbowego, adres e-mail oraz jego imię i nazwisko. Dzięki zainstalowaniu na telefonie aplikacji mobilnej "Moja Komenda" kontakt z wybranym dzielnicowym sprowadza się właściwie do jednego kliknięcia. Aplikacja "Moja Komenda" umożliwia także wyszukanie różnych jednostek Policji, wskazując tę najbliżej usytuowaną.
Dzielnicowi zachęcają również do korzystania z Krajowej Mapy Zagrożeń Bezpieczeństwa. Narzędzie to służy do przekazywania mundurowym problemów, typu zaśmiecanie, spożywanie alkoholu, niewłaściwe parkowanie czy łamanie przepisów ruchu drogowego. Dla użytkowników istotne jest to, że korzystanie z mapy i przekazywane informacje są anonimowe. Każde takie zgłoszenie jest sprawdzane przez stróżów prawa, analizowane i w przypadku potwierdzenia danego problemu podejmowane są odpowiednie czynności. Mundurowi w celu minimalizacji zgłaszanej problematyki niejednokrotnie współpracują z samorządem czy innymi organizacjami.
Broszury i plakaty sukcesywnie zostają rozwieszone w gablotach spółdzielni mieszkaniowych, na klatkach schodowych oraz tablicach ogłoszeń w instytucjach czy parafiach.