Przestrzegamy przed oszustwami „na BLIK-a”
Kolejny raz przestrzegamy przed oszustwami metodą "na BLIK". Przestępcy podszywają się pod znajomych na portalach społecznościowych i proszą o pilną pożyczkę. Pamiętajmy, że nie należy nikomu udostępniać danych do kont bankowych, jak też przekazywać obcym osobom kodów do płatności mobilnych.
Oszuści ciągle korzystają z każdej nadarzającej się okazji, aby wprowadzić w błąd i wykorzystać zaufanie niczego nie podejrzewających osób. Od pewnego czasu stosują metodę wyłudzania pieniędzy „na BLIK-a”. Większość tego typu przestępstw zaczyna się od przejęcia czyjegoś konta na portalu społecznościowym. Przestępcy za pomocą komunikatora popularnego serwisu społecznościowego rozsyłają prośby do znajomych o opłacenie jakiegoś zamówienia czy też pożyczkę.
Takiego wyłudzenia bardzo łatwo uniknąć:
- Należy stosować dwuetapowe uwierzytelnianie swoich kont społecznościowych (wówczas o wiele trudniej przejąc takie konto - zalogowanie się wymaga np. potwierdzenia kodem SMS);
- Zawsze warto potwierdzać tożsamość "znajomych", którzy piszą do nas przez internetowe komunikatory - najlepiej zadzwonić do takiej osoby;
- Zawsze trzeba sprawdzać dane transakcji przed jej zatwierdzeniem w aplikacji bankowości mobilnej (oszust nie skorzysta z kody, dopóki nie potwierdzimy transakcji na naszym telefonie);
- Trzeba chronić swój telefon, a w szczególności PIN do aplikacji mobilnej banku.