Kampania #ZnamTeNumery wśród tyskich seniorów
Policjanci zajmujący się profilaktyką społeczną, w ramach kampanii „Znam te numery – Emerytura na maxa”, rozmawiali z tyskimi seniorami, aby przestrzec ich przed czyhającymi na nich zagrożeniami. Szczególną uwagę zwrócili na oszustwa popełniane metodą „na wnuczka” czy „na policjanta” oraz poruszyli temat sztucznej inteligencji mogącej posłużyć do próby wyłudzenia środków pieniężnych.
Kampania społeczna pod nazwą #ZnamTeNumery - adresowana jest do seniorów i ich bliskich. Jej głównym celem jest ochrona seniorów przed działaniami oszustów. Osoby starsze charakteryzują się dużo większym zaufaniem do innych ludzi, co niestety wykorzystują oszuści. Dlatego ważne jest, aby wyposażyć seniorów w wiedzę o metodach działania przestępców. Istotnym elementem jest wzmacnianie świadomości społecznej na temat bezpieczeństwa osób starszych, a co za tym idzie ograniczenie liczby nadużyć popełnianych na szkodę osób starszych oraz ochronę ich interesów.
Dlatego też tyscy policjanci, którzy na co dzień zajmują się profilaktyką społeczną, rozmawiali z mieszkańcami Tychów, aby uświadomić ich, do jakich sposobów uciekają się oszuści, by okraść nas z oszczędności. Spotkania te odbyły się w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych w Tychach, który od kilku lat aktywnie uczestniczy w projektach i kampaniach profilaktycznych podnoszących świadomość mieszkańców w temacie zagrożeń, na które w dużej mierze narażeni są seniorzy.
Policjanci w trakcie rozmów radzili, by weryfikować przychodzące połączenia i chronić swoje oszczędności. Szczególną uwagę zwrócili na bankowość elektroniczną i udostępnianie kodów BLIK. W trakcie spotkania omówili także przykłady sztucznej inteligencji, która potrafi wykorzystać głos bliskiej nam osoby w celu uwiarygodnienia połączenia. Mundurowi zwrócili uwagę, że oszuści stale modyfikują sposoby wyłudzania pieniędzy i stosują nowe metody. Podczas rozmów poruszyli temat bezpiecznego korzystania z Internetu, a także wskazali możliwości korzystania z dostępnych programów na rzecz poprawy stanu bezpieczeństwa m.in. Krajowej Mapy Zagrożeń Bezpieczeństwa oraz aplikacji Moja Komenda.
Wszystko to w nawiązaniu do kolejnej odsłony ogólnopolskiej kampanii pod nazwą "Znam Te Numery - Emerytura na Maxa" gdzie policjanci w całej Polsce będą edukować osoby dorosłe, w tym seniorów, przed klikaniem w podejrzane linki. Emerytura na maxa brzmi ciekawie? Nie daj się oszukać - takie treści to pułapka . Po wejściu w link www.emeryturanamaxa.pl zachęceni nazwą od razu zostajemy przekierowani na profilaktyczną stronę kampanii Znam Te Numery.
#ZnamTeNumery – to kampania społeczna realizowana przez Komendę Główną Policji wspólnie z Telewizją Puls oraz Fundacją „Pod Dębem”. Kampania adresowana jest do seniorów i ich bliskich, a jej twarzami są bohaterowie serialu Telewizji Puls „Lombard. Życie pod zastaw”.
Oto główne założenia kampanii:
Przypominamy, że na potrzeby kampanii uruchomiona została strona internetowa https://znamtenumery.pl/.